Handelsbetingelser


 

Generelle oplysninger

O-Butikken ejet af Løberen Aps.
Etableret 1996, CVR nr.: 26656494
Lyngby Torv 10
2800 Kongens Lyngby


E-mail adresse: o-butikken@loberen.dk
Tlf. mobil: +4529700123

Lager og webshop er beliggende ved Silkeborg.

Betaling

www.o-butikken.dk kan der betales med:
Dankort og mobilepay.

Der kan ikke mere betales med Mastercard eller andre kreditkort. Det koster webshoppen et gebyr, hvoraf en stor del går til det udenlandske firma, der udsteder kortet.
Det er desværre ikke muligt at betale med gavekort og tilgodebeviser udstedt af O-Butikken eller Løberen.

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra www.o-butikken.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

 

Levering

For at få din vare leveret skal du betale fragt. Fragten afhænger af pakkens vægt og størrelse.
Herunder kan du se, hvad din forsendelse koster:

  • Forsendelse med udbringning med PostNord koster kr 60,- 
  • Forsendelse af visse tunge produkter med udbringning kan koste kr 90,- (5 - 10 kg)  eller kr 140,- (over 10 kg)
  • Forsendelse uden udbringning med PostNord koster kr 40,- (0 - 5 kg),  70,- (5 - 10 kg) 110,- (over 10 kg)
  • Samlet køb over 999 kr. leveres fragtfrit.

    Levering sker med  PostNord. Ordrer afsendes normalt mandag og torsdag formiddag. Dog vil der i lavsæsonerne for orienteringsløb (24. december til 10. marts samt 20. juni til 10. august) kunne være op til 1 uges leveringstid.
    Vi leverer til kun til adresser i Danmark.

 

 

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)


Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på www.o-butikken.dk.

For varer købt i december, er der forlænget returret til 31. januar året efter.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;

  1. har modtaget din vare
  2. får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
  3. får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele


Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved o-butikken@loberen.dk eller tlf. mob. +45 29 700 123. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.


Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

For varer købt i december, er der forlænget returret til 31. januar året efter.


Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.


Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

O-Butikken
C/O Münster-Swendsen
Drejergårdsvej 92
8600 Silkeborg

 

Mobil: 29 700 123

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere varen/erne personligt på ovenstående adresse efter aftale.

Hvad skal jeg sende med tilbage?

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

 

Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler på www.o-butikken.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.


Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.


Vi refunderer rimelige fragtomkostninger

Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.


Varen sendes til:


O-Butikken
C/O Münster-Swendsen
Drejergårdsvej 92
8600 Silkeborg

 

Mobil: 29 700 123
 





Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.

Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling, og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

 

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)

For at du kan indgå aftale med os på www.o-butikken.dk, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

 

For at være kompatibel med den nye persondataforordning (GDPR pr 25-5-2018) og "retten til at blive glemt", foretager vores webshopsystem automatisk databehandling for kundeoplysninger (kunder, nyhedsbrevstilmeldinger og ordrer/fakturaer). Her bliver databehandlet på følgende måde:

- Automatisk databehandling køres hver den 1. i  måneden

- Inaktive brugere slettes efter 1 år.

- Nyhedsbrevstilmeldte, der er afmeldt, slettes efter 1 år.

- Ordrer anonymiseres efter 2 år - vi skal kunne håndtere reklamationsretten i 2 år.

- Fakturaer slettes efter 2 år.


Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Direktøren for Løberen og Jørgen Münster-Swendsen og Lemmie Rotving har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige på www.o-butikken.dk er Direktøren for Løberen.

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.

Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Oplysninger afgivet til www.o-butikken.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos Løberen Aps har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Løberen Aps

o-butikken@loberen.dk.
 

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til o-butikken@loberen.dk
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, via www.forbrug.dkDu kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.